Běh a vše o něm

22. dubna 2013 v 9:00 | bluestyle |  Články
Možná si už připadáte všichni po té zimě při těle, co si budeme namlouvat, žeano. I já jsem tím případem..
Tak jsem se dneska rozhodla udělat vám radost a doporučit nějaké pomoci pro běhání. (těchto témat na sport bude víc.)

Mnoho lidí opravdu běh namá rádo, neberu jim to, mají zjevně nějaké např. zdravotní důvody.. Nechme to být stranou. To se třeba nedá nějak už zmenit.
Ale dá se třeba změnit ten odpor.
Běh neznamená dělat nějaké sprity, při kterých se šíleně potíte a funíte jak lokomotiva.. No někdo si to představuje takhle a jiný zase pod pojmem 'nechce se mi, kašlu na to, jdu se radši najíst.' --> Špatně. Špatně. Špatně.
Toto byste se tím spíš měli odnaučit a aspoň to zkusit, vždyť přece za zkoušku se nic nedá.. Nechcete mít dokonalou snad postavu ne? Bez sportu to chtít opravdu jen můžete. Tím, že se najíte a nic pro sebe neuděláte, ničeho nedosáhnete a budete potom na sebe nadávat, že 'proč já blbec jsem něco nedělal/a!' .. Ano bývají to otřesné chvilky.



Ale nebudu vám tady dělat přednášku o tom, co je špatně a co je dobře.
Takže začínáme :)..

Hlavní body.

1) Nohy
Nohy k běhání jsou hodně důležité.. (nemyslete to v tomhle směru .. :D)
Z toho důvodu, že když budete špatně např. došlapovat, může vás to i bolet, což není vůbec dobré. U této činnosti byste se měli uvolnit, odreagovat a ne že bude funět a být příliš unavení.
Další věc je že by to mělo být všechno přirozené. Tzn. že prostě nebudete běhat jako robot, ale jako člověk..

2) Dýchaní
V tomto ohledu by dýchání mělo být plynulé, hluboké a vdechování by mělo být přes bránici (laicky - do břicha).
Toto hodně lidí podceňuje a proto se cítí hodně unaveně. Nemyslete si že při dýchání nevydáváte, žádnou energii, právě nopak, takže tuhle důležitou věc vemte v potaz.

3)Trup
Tohle je taky ohledně fyzioterapů a obdobných doktorů nepříjmná záležitost. Ano je to více jak 60% lidí, kteří trpí bolestmi zad, jen z toho důvodu, že se hrbí. U běhu je to podmínkou - nehrbit se. Pokud se budete hrbit má to za důsledek to, že se vám poté špatně dýchá..

4) Ruce
Tuto věc si vetšina běžců ani neuvědomuje..
Je naprosto šílené, když někdo máchá kolem sebe rukama jak v nějaké filmu. Špatně. Ruce by měly být volně pokrčené a volně u těla. Žádné připnuté ke hrudníku a podobně.. Bude se vám opět špatně dýchat ztratíte příliš mnoho energie.

5) Vhodné oblečení
Ve vedru teplákovku .. ? Hahahaha.. Ne.
V zimě kraťasy s tílkem? Hahahaha.. Ne.
Ano i důležité je pohodlně se obléknout. Je nutné aby to bylo přiměřeně. Co znamená přiměřeně? Uvedu příklad.
Když máte např. zimu. Tak v zimě si nevezmete v žádné případě oteplováky nebo něco podobného, ale vezmete si dejme tomu nějakou teplou teplakovku. Ale pozor, jak výjdete ven z domu musí vám být v průměru zima. Musíte taky hledět na to, že se při aktivitě zahřejete. Takže oblečení s mírou.

 


Komentáře

1 Alex Alex | 5. května 2013 v 20:11 | Reagovat

Pěkný rady, sám často běhám a musím s tím souhlasit. Nejde o to se dřít jako blázen a běhat z povinnosti , ale tady jde o to běžet protože chci, protože jsem namotivovanej a mít víru v sám sebe :-)

Hodně mi pomáhají písničky :)

Jinak pěkný blog!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.